سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین شرکت برنامه نویسی

بهترین شرکت برنامه نویسی 

معرفی بهترین شرکت‌های برنامه‌نویسی در ایران یک موضوع جذاب و مهم است که بسیاری از افراد علاقه‌مند به حوزه فناوری و نرم‌افزار را به خود جلب می‌کند. این شرکت‌ها، با تخصص، نوآوری، و کیفیت خدمات خود، نقش بارزی در توسعه صنعت فناوری اطلاعات در کشور داشته‌اند. از آغازین روزهای صنعت IT در ایران تا امروز، این شرکت‌ها به دنبال ارائه راهکارهای برنامه‌نویسی متنوع برای مشتریان در داخل و خارج از کشور هستند. در این مطلب ، به بررسی برخی از برترین شرکت‌های برنامه‌نویسی در ایران خواهیم پرداخت، که با تجربه، تخصص، و البته اعتماد مشتریان، توانسته‌اند جایگاه برجسته‌ای در صنعت IT کشور را به دست آورند 

تعاریف زیادی برای برنامه نویسی وجود دارد. اما بنظر من یکی از کامل ترین تعریف ها این است:
“برنامه نویسی روشی است که رایانه ها را برای حل مشکلات به کار می گیرد.”
در برنامه نویسی دو عنصر بسیار مهم دست دارند. کامپیوتر و زبان های برنامه نویسی؛ برنامه نویسان
واضح است که کامپیوتر شما بدون برنامه نویس بی فایده است و عملا نمیتواند راه حل های بهتری پیش پای انسان بگذارد.
کامپیوترها ابزار حل بسیاری از مشکلات هستند؛ که برنامه نویس ها با استفاده مناسب از این ابزار امکانات زیادی را برای ما فراهم می‌کنند.

 

برنامه نویسی یک کار خلاقانه است: هیچ راه درست یا غلطی برای حل یک مشکل وجود ندارد
انتخاب هایی وجود دارد که باید انجام شود، و ممکن است یک راه بهتر از دیگری به نظر برسد، اما این بدان معنا نیست که راه دیگر اشتباه است! با مهارت ها و تجربه مناسب، یک برنامه نویس می تواند نرم افزاری را برای حل تعداد نامحدودی از مشکلات ایجاد کند .

 

اولین برنامه نویس کامپیوتر

 

آدا لاولیس، ریاضیدان انگلیسی قرن نوزدهمی، به عنوان اولین خالق برنامه کامپیوتری با الگوریتمی برای محاسبه اعداد برنولی شناخته شده است. او به همراه چارلز بابیج چیزی را که به عنوان اولین کامپیوتر در نامیده می شود، توسعه دادند. این یک دستگاه مکانیکی اولیه به نام موتور تحلیلی بود و لاولیس الگوریتم خود را برای این دستگاه نوشت. از آن زمان، برنامه نویسی به یک زمینه گسترده در صنعت فناوری و فراتر از آن تبدیل شده است.

 

زبان های برنامه نویسی در ایران

 

زبان ماشین
آیا تا به حال این عبارت را شنیده اید که “کامپیوترها فقط 1 و 0 را می فهمند”؟ این زبان ماشین (یا کد ماشین) است. این مجموعه ای از ارقام باینری (1 و 0) است که توسط CPU رایانه برای اجرای مستقیم استفاده می شود.

 

یک کامپیوتر دارای ترانزیستورها، کلیدهای الکتریکی کوچک با دو گزینه روشن (برای 1 ثانیه) یا خاموش (برای 0 ثانیه) است. CPU کامپیوتر می تواند ترکیبی از این سیگنال های الکتریکی روشن/خاموش را بخواند و خروجی مورد نظر را ایجاد کند. به طور کلی از کد ماشین به عنوان یک زبان سطح پایین یاد می شود.

 

زبان اسمبلی (ASM)
این زبان به این دلیل معرفی شد که کد ماشین می توانست خسته کننده و مستعد خطا باشد. بنابراین، به جای استفاده از ارقام باینری، کد با دستوراتی که شامل نمادها و کاراکترها است، نوشته می شود.

 

با این حال، این کار برای انسان مناسب نیست، و برای درک آن نیاز به دانش عمیق حافظه کامپیوتر و فرآیندهای CPU دارد. مانند کد ماشین، زبان اسمبلی نیز می تواند به عنوان یک زبان سطح پایین شناخته شود.

 

 

زبان اسمبلی

 

 

زبان سطح متوسط
وقتی از زبان‌های سطح پایین فاصله می‌گیرید، با زبان‌های سطح بالاتری روبرو می‌شوید که اکثر مردم با شنیدن اصطلاح زبان برنامه‌نویسی به آن فکر می‌کنند.

 

اینها به شما این امکان را می دهند که در عین حال که دسترسی به لایه انتزاعی یک سیستم کامپیوتری را حفظ می کنید، با نحوی انسان پسندتر کد بنویسید. همچنان می‌توانید سخت‌افزار زیربنایی را مستقیماً کنترل کنید، و زبان‌های سطح متوسط را به پلی بین زبان‌های سطح پایین و سطح بالاتر تبدیل کنید.

 

زبان سطح بالا
مانند زبان های سطح متوسط، وقتی اصطلاح زبان برنامه نویسی را می شنوید، اغلب به این زبان ها اشاره می شود. اکثر برنامه نویسان کامپیوتر از آنها برای فعالیت ها و کارهای روزمره خود استفاده می کنند.

 

این زبان ها نحوی انسان پسند دارند و شامل زبان های برنامه نویسی عمومی مانند پایتون، جاوا اسکریپت و PHP می شوند. همچنین می‌توانید زبان‌های خاص دامنه مانند SQL و HTML را به‌عنوان سطح بالا بشمارید.

 

 

 

 

ویژگی های شرکت برنامه نویسی خوب

 

بازار های توسعه نرم افزار مملو از ارائه دهندگان عالی است که برای تبدیل شدن به بهترین برنامه نویسان در حال رقابت هستند. رقابت سخت است، بنابراین شرکت های برنامه نویسی ها از رویکردهای نوآورانه برای توسعه محصول، خلاقیت و مهارت های درجه یک استفاده می کنند. که می تواند به آنها کمک کند تا مورد توجه قرار گیرند. شرکت های برنامه نویسی عمدتاً بر طراحی و ساخت راه حل های نرم افزاری سفارشی برای مجموعه خاصی از کاربران، عملکردها یا سازمان ها متمرکز هستند. با انتخاب یک شریک برون سپاری، نه تنها باید به جنبه های فنی و روش توسعه، بلکه برخی از عناصر نرم همکاری نیز فکر کنید.

 

کد با کیفیت بالا

 

اینکه اگر تیم برنامه نویسی کدی با کیفیت بالا ارائه کند، اعتماد و رضایت مشتری را جلب کند، شرکت های بیشتری علاقه مند به همکاری با آنها خواهند بود. به دلیل تعداد زیاد شرکت های نرم افزاری، یافتن کسانی که تجربه کافی ندارند و کد ضعیفی می نویسند آسان نیست. با برون سپاری توسعه نرم افزار، معمولاً می خواهید پروژه های خود را سرعت بخشید، مهارت های خاصی را به دست آورید، تیم را بزرگ کنید، ویژگی های جدید اضافه کنید. در تمام مواردی که انتظار دارید کد به موقع تحویل داده شود، کمترین اشکال ممکن را داشته باشد و به وضوح نوشته شود. کیفیت کد باید توسط تست‌های خودکار و بررسی‌های همتا تضمین شود.

 

 

 

 

ارتباط قابل اعتماد

 

تقریباً هر مقاله در موردشرکت برنامه نویسی می گوید که ارتباطات کلید موفقیت است. اگر خوب ارتباط برقرار کنید، جایی برای سوء تفاهم و شکست باقی نمی ماند. برای توسعه دهندگان بسیار مهم است که با مشتری در ارتباط باشند و دائماً آنها را در مورد پیشرفت های انجام شده یا چالش هایی که با آنها روبرو می شوند مطلع کنند. اگر بتوانید مستقیماً با برنامه نویسان صحبت کنید، تمام لایه های ارتباطی غیر ضروری را حذف می کنید و به احتمال زیاد دقیقاً به آنچه می خواهید می رسید. این رویکرد مستقیم به شما امکان می دهد اعتماد متقابل ایجاد کنید و تعامل را افزایش دهید.

 

رویکرد سریع

 

چابکی در مورد ایجاد یک محصول در نتیجه تلاش مشترک یک تیم خودسازمانده و متقابل همراه با مشتریانش است. این در مورد تحویل مداوم ارزش تجاری و توانایی پاسخگویی به تغییرات است. توسعه نرم‌افزار شامل تمرین‌هایی مانند برنامه‌نویسی زوجی، توسعه آزمایش محور، استندآپ‌های روزانه، دوی سرعت و جلسات برنامه‌ریزی است. با استفاده از این شیوه ها، تیم های توسعه نرم افزار می توانند بهره وری، انگیزه و شادی بیشتری داشته باشند. تجربه توسعه نرم افزار به ما می آموزد که رویکردهای سریع و مشتری محور برای موارد زیر عالی هستند:

 

سفارش های پی در پی
همکاری نزدیک با مشتریان
کاهش هزینه ها و ریسک ها
به حداقل رساندن ضایعات و به حداکثر رساندن ارزش ارائه شده

 

انعطاف پذیری

 

یک شرکت برنامه نویسی خوب یک شرکت انعطاف پذیر است. با تغییرات مداومی که در دنیای برنامه نویسی رخ می دهد، شرکت های توسعه باید در راس تغییرات قرار بگیرند. این به معنای تغییر فناوری ها، انطباق رویکرد با روندهای فعلی و آمادگی برای گوش دادن به خواسته های مشتری و اقدام بر اساس آن است.